Skrevet: 2013-01-31 Klokken: 10:19:51

Något saknas, något fattas mig. Något i mitt liv är otillräckligt?

och lämnar mig obarmhärtigt otillfredställd.

Hela mitt inre är rastlöst. Plågas i avsaknaden av något som jag inte vet vad det är.

Behovet av förändring? Längtan efter något nytt?

Alla dom saker som egentligen gör

att jag inte passar till livet jag har valt.

Livet som innebär att jag faktiskt är "fast",

som kräver att jag slår mig ner och rotar mig.

Men hur ska man kunna rota sig

någonstans, när stegen alltid för en vidare och bort?

Kan man tvinga rötterna att slo rot? Med våld?

Hur kan man både älska och hata detta livet?

Hur kan det vara så enormt dubbelt?

Och varför kvävs inte det oroliga i det inre?

Hur kan det fortsätta få näring när jag inte ger det något

urymme? Hur ska man kunna hitta tillfredställelse i livet, på alla plan?

Fysiskt, psykiskt? Total tillfredställelse och ro. Går det ens?

Eller är det känslostormarna och allt annat,

som gör att dessa tankar förstärks enormt?

Människor förändras, behov förändras, ja allt i princip

förändras. Positivt eller negativt? Ja ni, det beror väl på eller hur?

Ser man till att det för det mesta förändras till det positiva

så ska man ju verkligen inte klaga. Jag tycker och anser att

jag de senaste åren att förändrats enormt positivt, men bakslag, naturligtvis !

Naturligtvis har jag snubblat många gånger.

Men det går framåt och det är detsom spelar någon roll.

Att jag ens någonsin skulle kunna fungera såpass "normalt"

som jag faktiskt gör i nuläget, skulle jag inte ens vågat gissa på för några år sedan.

En gång problembarn alltid problembarn?, eller?

Jag trodde det under väldigt lång tid. Mycket kanske för att inget annat förväntades av mig.

Jag förväntades ställa till problem och skapa kaos i min närhet.

Man får väl tacka dom människorna man faktiskt stötte på igenom åren,

även om dom var få, dom som såg en bakom allt det där.

Som faktiskt såg att man var så mycket mer än bara problem.

Att man hade talanger, drömmar och ambisioner.

Som faktiskt såg att jag var mer än "tjejen med det inre kaoset".

Som även satte krav, som inte nöjde sig med det minsta,

för dom kände att jag kunde så mycket bättre.

Det är sådana människor som man i efterhand,

faktiskt kan se, att dom hjälpte så mycket mer än vad man trodde då.

För mitt liv hittills är fullt av erfarenheter som jag inte vill gå miste om.

Erfarenheter som man inte lär sig igenom att läsa miljoner böcker.

Utan erfarenheter man får när man själv levt i skiten.

 

För erfarenheter ska man ta till sig och förvandla till något posetivt, vad det än gäller.

 








Skrevet: 2013-01-30 Klokken: 10:33:00

Det har hänt något inom mig. Jag känner mig trygg. Jag känner mig värdefull.

Ett lugn jag inte känt på många år har börjat växa till sig och kanske är det nu som livet börjar på riktigt!?

 

anledningen till att jag sitter här idag är för att hoppet om att någon dag ta mig ur det helvete jag befann mig i skulle ta slut. Och det tog slut, efter nästan 1 år. Energin kom tillbaka. Jag började träffa nya människor

(då jag upptäckt att dem gamla inte var något att ha kvar). 

Drogerna var fortfarande en del av mitt liv, men dem upptog inte hela mig.

Jag reste mig nog aldrig riktigt efter det fallet, minnena flyger över mig dagligen

 och det mörker som jag befann mig i då kan fortfarande skymtas runt hörnan.

 Jag är en person som går runt i cirklar, upprepar mönster, negativa såväl som positiva.

 Mycket på grund av osäkerhet och självhat, Men jag står på mina ben,

jag kan skratta och jag kan glädjas över saker.

Jag kräver inte mer av livet än att jag ska få känna mig värdig att leva då och då.

 Jag tar 1 timme i taget och försöker att inte fastna i gamla spöken.

 Dock besöker jag min gamla gravplats då och då, och för varje gång lär jag mig något nytt.

 Verkligheten blev svårare och svårare att hålla fast vid. Jag ville inte heller hålla fast vid den.

 Allt jag såg där var mörker, ondska och hat. När det väl fanns något att älska lärde jag mig snabbt

 att jag varken var värdig att bli älskad eller att älska. Denna känsla håller i sig än idag. 

I min värld, som enbart existerar i mitt huvud, är allt perfekt!

Verkligheten ser helt annorlunda ut. Av allt det som ni ser, ser jag bara hälften.

 Resterande förvrängs och omdefinieras i mina egna tankar.

 Med andra ord är båda mina världar baserade på en ibillisk lögn.

Hur lämnar man något efter sig när verkligheten bara är en dröm,

och drömmen är en verklighet? Och var går gränsen mellan att leva och att enbart existera?

 Genom mina 29 år på jorden har jag lämnat många fotspår efter mig,

 dem flesta väldigt depressiva och hemska, men en del vackra och positiva.

 Jag själv skulle definiera mig som en okunnig, hjälplös och svag person,

 medan en del skulle förklara mig som intelligent, självständig och stark.

 Det som jag ser i mig själv är inte alltid självklart att andra skulle hålla med om och vice versa.

 Kanske kan jag förändra en del, kanske faktiskt mycket,

 men troligen så har jag blivit så pass skadad att mitt självhat,

 självförakt och pessimistiska inställning aldrig kommer kunna brytas från grunden.

 Varför jag gör detta beror mycket på hur omgivningen behandlat mig

 och hur jag har blivit inlärd att se på mig själv.

Men som sagt, jag kämpar dagligen mot mina egna spöken och demoner.

För jag vet att jag är bra, att jag är tillräcklig. Jag måste bara börja tro på det!

Framför mig har jag många års terapi och en lång väg till ett nytt inlärningsbeteende.

 

För i min värld finns det inget värre än att se ner på sig själv!

 

 

 







Skrevet: 2013-01-26 Klokken: 22:04:00

Du är min kärlek, mitt allt, mitt liv, min skatt, min prins, min man, min älskling, min fantastiska, min underbara, min snygga, min vackra, min blivande, min fästman, min livsglöd, min luft, mitt lugn, pappan till våra framtida barn, min sötnos, mitt gos, min trygghet, du är den man jag aldrig vill leva utan, du är den man jag vill leva mitt liv med, ingen älskar dig som jag, och aldrig har jag älskat någon som du! med detta vill jag säga att jag är fruktansvärt lycklig och kär i dig!
ja älskar dig över allt annat, men det kanske du förstod med detta meddelande?
LOVE YOU ♥ du är allt och lite till.
 
 






Skrevet: 2013-01-26 Klokken: 15:10:00

Anledningen till att jag vill dela med mig av det här är för att det är det enda sättet jag kan få ut min smärta. Alla som känner mig vet att jag har svårt att berätta hur jag mår och jag vill helst inte förklara mina känslor för någon. Därför är det lättare för mig att skriva ner det så slipper jag förklara mig och jag kan säga precis vad jag vill. Det är skönt att få ut det man tänker i skrift, Man vet aldrig vem som står på tur och man kan aldrig vara säker på att det inte är någon i ens egen närhet. Jag trodde aldrig att jag skulle få uppleva något sånt här, det här är saker som händer på film och för andra men aldrig mig, men där hade jag fel. Nu har det hänt och nu måste jag ta mig igenom det och det här är ett av sätten jag gör det på. Jag delar mina tankar och min smärta med er för att lätta det från mitt bröst. En dag så vet jag att det här inte kommer vara lika jobbigt, att jag kommer lära mig att leva med sorgen och att min mamma kommer finnas i mig som en massa underbara minnen. Men tills dess så måste jag lära mig hantera smärtan. Jag har lovat både henne och alla andra att inte ge upp och jag vet att hon hjälper mig att ta mig igenom det här.


Även om jag kämpar varje dag och försöker visa mig stark så tänker jag på henne hela tiden och jag tvingar mig själv att inte låta tårarna falla. Jag får skuldkänslor över att jag har skrattat och glömt henne för en sekund och samtidigt som jag tvingar mig själv att inte försöka må bra så gör jag allt för att inte må dåligt. Jag är kluven. Jag förstår inte vad jag gör och jag förstår inte hur jag mår eller vad jag tänker. Ingenting stämmer längre. Förstår ni hur det känns att få se sin egen mamma hållas vid liv med hjälp utav slangar och maskiner, att hålla hennes hand, trycka så hårt att det gör ont utan att få någon respons, pussa hennes kind och berätta att jag älskar henne utan att hon hör det. jag kan inte ens beskriva med ord den smärta jag har i mitt bröst, den sprängande huvudvärken, det miljontals tårar som rinner ner från min kind. ingenting kan beskriva sorgen, smärtan och saknaden. det finns inte, det är inte verkligt. Och hur mycket jag än intalar mig själv att hon bara är borta för en liten stund så vet jag ändå innerst inne att hon aldrig mer kommer tillbaka. Aldrig mer. Aldrig mer. Det ekar i mitt huvud och det gör ont, så jävla ont.

Nu för tiden är allting tomt, förut fanns det så jäkla mycket tankar och känslor som ville komma ut. och nu är det bara tomt. egentligen är inte tankarna färre, det går bara inte att sätta ord på dom. jag vet inte om jag kanske har accepterat att hon är borta eller om jag bara förstår det ännu mindre.


De senaste dagarna har det varit fruktansvärt jobbigt och ibland orkar jag bara inte stå emot. allting som jag har förträngt bara brister. jag får bilder i mitt huvud, sen ser jag henne ligga på sjukhuset, jag håller hennes hand men jag är helt jävla maktlös, jag kan inte göra ett skit, det enda jag vill är att skaka om henne och få henne att vakna, men det går inte och så fort jag öppnar ögonen igen så är hon borta och jag inser att allt jag har kvar av henne är bara minnen..


Du var alldeles för bra för den här världen mamma och jag tror himlen passar dig bättre.
Håll en plats åt mig är du snäll, för när jag kommer tänker jag aldrig lämna din sida!







Skrevet: 2013-01-26 Klokken: 00:15:11

Fick abstinens och kallsvettningar, deprimerad och kunde inte släppa suget efter drogen!

Vet inte varför det blir så ibland, men oftast en gång i månaden får jag sånna dagar, där suget blir starkare än någonsin,

Vet inte va det är, saknar inte att vara, Visst nu ljög jag, självklart saknar jag den där euforiska känslan och ruset

och att slippa känna,tycka,tänka! Saknar alla minnen, alla vänner, alla stunder och skratt, alla... Fan, jag måste sluta!

Jag måste få prata om de, jag måste få skriva om det, Känns bättre då för stunden, Men efter? Jag hatar att vara beroende,

jag hatar att vara så galet SJUK i denna sjukdom, Jag önskar någon kunde ta dessa lustar ifrån mig! Gör mig fri.. Släpp mig fri!

jag har 8 mån snart och jag bara undrar! När blir det lättare?

Men en sak kan min sjukdom göra sig jäääävligt klart med!

ATT JAG KOMMER ALDRIG SLUTA KÄMPA!

Men i dessa stunder så blir jag som en liten mus..

förstår inte varför så många människor är så otroligt rädda för motgångar i livet.

Utan motgångar och motstång i livet tror jag inte vi utvecklas.

Jag har självklart vart lika rädd som många andra för dom jobbiga perioderna.

Men jag har med åren insett att utan alla dessa tunga perioder som jag har utsatts för hade jag inte vart den jag är idag.

Jag njuter verkligen av varenda andetag..

Trots att jag har migrän, Trots att jag illamående, Trots att jag är dödstrött.

Trots att jag är pank. Trots att jag är rastlös.. Trots allt så har jag ro,

Sinnesro is the fucking shit! Och tack vare min  sinnesro så kan jag ta hand om mig själv.

Och när man kan det, då kan man ta hand om sina medmänniskor. Det är vackert det.. Hajar ni?

Jag är fri idag, fri från besattheten att förstöra mitt eget liv..

och jag tänker kriga och slåss mott denna sjukdom!

Jag väljer mina val, Jag gör mina val och jag väljer mitt mående!

 

"Gud, ge mej sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillanden.. "







Skrevet: 2013-01-21 Klokken: 16:04:00

Under ombyggnad återkommer inom kort :)