Skrevet: 2014-01-20 Klokken: 18:35:56

(Jag vet att bilden av mig spricker jag är bara lycklig när jag dricker)

Jag önskar jag kunde ändra på något av allt det här?
Våra val är våra avtryck smärtans blessyrer är aldrig gratis
dock möter livet dig med andra ögon skärvor som läggs ihop till helheter.
Det är såren som får oss att se som om skåran upptäcker något under ytan
något verkligheten varit ovetande om men de som visste bara väntade på.
Det är då du kommer fundera över dina vägval och dig som person.
Varför allt blev som det egenligen blev? Kunde det inte ha gjorts på ett annat sätt?
Fanns det verkligen inga andra vägskäl att vända vid?

Något som gjorde att man kunnat stanna upp för en stund
och tänka efter innan man fortsatte rakt fram.
Något som hade gjort att allt varit annorlunda men med vissa delar ändå desamma.
Det gör ont att tänka tillbaka när man har så många frågor man inte finner svar till.

(ibland är det bara för mycket för mig ibland är det bara helt fel.)

Nu står jag mitt i ett kaos en del av mig älskar det men mitt samvete hatar mig!
Vet inte riktigt hur jag ska börja men mest av allt så vet jag inte direkt någonting just nu.

Jag dras dit och hit och hit och dit jag undrar vad jag egentligen håller på med?
Ingenting stämmer längre är galet förvirrad vet varken in eller ut fram eller bak.

Det är så svårt att hålla huvudet kallt att bita ihop och fortsätta köra fast man egentligen inte vet... nåt.
Mina närmsta klarar jag inte av för tillfället. Vad felet är? Kanske känner jag mig instängd!
Det är upp till mig själv att förändra mitt beteendemönster problemet är bara striden mellan
hjärta och hjärna. Båda lika envisa, så vad nöjer jag mig med detta? It is what it is  (?)
När jag sätter mig ner på kvällen och all spring o stress lägger sig. Då kommer tankarna.
Och då kommer smärtan. Så mycket skit som går runt i skallen.

Jävla förbannade tankar som stampar i min skalle. Förbannade skit.
från att gå till glad och livlig, till osocial och inåtvänd. Snabbt går det också.
Alltid likadant. När jag är på väg mot toppen drar dom ner mig igen.
Så jag börjar om på ruta ett. Alltid samma sak. Jävligt tröttsamt kan jag lova.
Jag försöker. Jag gör mitt bästa. Även om det inte alltid verkar så.
 
 
 






Skrevet: 2014-01-19 Klokken: 21:26:25

Sätt dig fri o väckla ut dina vingar mamma <3

Livet är inte  särskilt lätt, men jag antar att det är ens motgångar som gör en stark.  Det är i de  lägen man bara vill lägga sig ner och dö som man ska resa sig upp och  leva. Ibland blir jag tom när jag tänker på dej. Känner saknad men  ändå ingenting. Försöker hitta ord men hittar inga Letar efter känslor  som inte finns. Sorgen tar för mycket plats. Det är en vana. Något som  knappt känns. Som att tappa känseln. Som att inte känna.Fast det borde  göra så jävla ont. Även fast det gör det. ont. Det gör så jävla ont. Jag är bara bedövad. Av smärta.

"att alla dom som finns i mörkret – Kom  ut och börja leva.

Lita på att smärtan gör mindre ont för ni kommer lära er  att hantera den.

Lev för dom som lever kvar på jorden – Lev för dom som  lever kvar för er.

Det känns som att jag har levt ett helt liv av himmel men  mest utav helvete.

Men jag står här med båda fötterna på jorden redo att gå  hur långt som helst.

Jag är ingen superhjälte – Jag är bara en tjej som har  gett sig fan på att aldrig ge upp.

 

Jag såg  din kämpar glöd.

För jag vet va du gick igenom jag har aldrig skämts över dom problemen som du bar på som gjorde dig matt.

Klart att du  drömde om ett bättre liv, Men du hoppas på din plats i guds paradis.

Du  har flyttat nu för att få din frid o du förtjänar det.

Jag har aldrig sett en  kvinna kämpa så mycket som du gjorde.

 






Skrevet: 2014-01-18 Klokken: 20:50:00

Det är skrämmande, fascinerande och helt otroligt,

allt det som faktiskt har hänt det senaste året. Det har hänt så enormt mycket,

och skulle jag berätta, skulle ni inte ens tro på hälften,

och resten skulle antagligen chocka er något enormt.

Som jag sagt och säger till folk som frågar om hur ja mår, “Först nu står jag någorlunda stabilt”.

Och det stämmer faktiskt. Och det har varit så enormt mycket blod, svett och tårar

på vägen hit där jag står idag.

Så enormt många misslyckanden, påfrestningar, misstag, blandat med glädje.

Jag kan knappt tro det.

Jag skriver ju alltid att man ska se framåt och skit i det förflutna i princip.

Vissa delar är inte så enkla att skaka av sig,

speciellt inte saker som hänt de senaste året.

Bara att minnas vilket jävla helvete jag levde i, med lögner, svikna förtroenden, avtändningar, tårar,

en ständig jakt och ett kaos inombords gör att jag kan känna mig extra tacksam för hur mitt liv ser ut idag.

Jag är fri idag, fri från besattheten att förstöra mitt eget liv.

och jag tänker kriga och slåss mott denna sjukdom!

Jag väljer mina val.

För många är det jag har idag en självklarhet, men för mig är det ren och skär lycka.

Det har varit en tuff väg,

Men vad har jag lärt mig? Jag har lärt mig det verkliga värdet i de människor jag älskar,

jag har lärt mig hur snabbt något/någon kan försvinna, jag har lärt mig så mycket om mig själv,

jag älskar livet på ett sätt jag för några år sedan aldrig hade trott var möjligt,

jag ser på saker och ting annorlunda.

Trots allt, så har jag lärt mig så enormt mycket

och jag lyckades gå igenom det helvetet och komma ut som en starkare människa.och trots all skit,

så hade jag aldrig velat byta ut mitt förflutna.

Även om jag inte är troende, så tror jag det finns någon slags sanning i meningen

 

“Gud slänger inte mer skit på oss än vad vi klarar av”.

 

 

 

 

 







Skrevet: 2014-01-18 Klokken: 20:36:06

Känner mig trött och less, orkar inte riktigt med allt som ska göras just nu behöver nog mer egen tid. Jag har tagit mig det nu. Jag börjar lära mig lite om den här figuren som heter pernilla . Försöker tänka jag istället för vi just de där stunderna. Och jag tycker det går riktigt bra. Ska jag vara helt ärlig kan jag idag känna att just den här biten av det nya livet faktiskt känns spännande. Det var rätt länge sedan jag bara var jag. Just nu handlar det mesta om att bit för bit lära sig leva i allt det nya. Ibland känner jag att jag borde ha kommit längre än vad jag gjort. Att fler saker skulle fungera bättre än vad de gör. Jag har insett att jag inte kommer att vakna upp en dag och känna att jag plötsligt kommit igenom allt detta.  Det handlar mer om att just lära sig leva med det som hänt. Det går inte heller att lägga allt på plats på samma gång. Jag har försökt, men jag klarar inte av det. Därför får det bli bit för bit.

Vissa bitar är viktigare än andra. Vissa bitar är knepigare än andra. Men det blir allt tydligare att bitarna framför allt är många. Därför kommer det att ta tid att få ordning på allt. Jag vet inte om det kommer att komma en dag när jag känner att jag är klar med den här bit för bit perioden. Jag tror snarare att livet sakta men säkert kommer kännas mer och mer enkelt. Att funderingar tar mindre och mindre tid. I takt med att bitarna faller på plats. "Jag känner ingen längtan efter något. Inga förväntningar om vad som skall kommas skall. Är min motivation över? Är detta en sorts punkt där allting kommer ta slut? Är det så här liver ser ut. den andra dagen är sig lik. Går runt, jag väntar. Men vad väntar jag på? Att livet ska förändras? Mina tankar blir större och större. Tankar jag tänkerpå långt in på sena nätter. Inga logiska, utan mer psykiska. Är jag sjuk? Eller är jag fullt frisk? En mental störning kanske? Vad vet jag. Jag gråter ibland. Men för vadå? Är jag orolig för framtiden? En fråga utan svar, Har svårt för att lita och tillåta folk att komma in i mitt liv? Svårt för att acceptera att så är mitt liv. Och att det kanske var menat att det är så här det skulle bli och vara? att klara mig själv. Alla säger att livet är för kort, att man inte kan hålla allt inom sig. Men varför känns då mitt så långt, och varför kan då inte släppa ut allt som bör sägas men inte blir sagt. Är jag rädd? Rädd för svaren jag kommer få tillbaks som inte kommer gå att svara på? För att dom kommer ändra på min historia och få mig låta som ett fån? Det kan ligga något i de. Det kan vara svaret på min osäkra sida. Som får mig att backa och vilja hoppa av stigen genom livet. Frågan är då, hur ändrar man detta, ologiska och pyskiska tänkande. Jag vet inte, och kommer inte få något svar."